Kas Sulle tuleb tuttav ette järgmine olukord? Oled poes riiuli ees ja kimbatuses, millist kreemi, šampooni vm. osta. Sul on valida kahe näiliselt samaväärse toote vahel, mis mõlemad on sama hinnaga. Kuna toodete hind on sama, teed oma lõpliku otsuse toote kasuks, millel on suurem pakend, sest suuremas pakendis on rohkem toodet sees. Loogiline, eks ole?
Selline ongi meie igapäevane ostukäitumine, sest igaüks tahab ju sama raha eest rohkem toodet saada. Aga stopp! Kas Sa tootepakendile pilgu viskasid ja vaatasid mitu milliliitrit või grammi toodet tegelikult pakendis on?
Tihtipeale ei mõtle me sellele, kuidas tootjad meiega manipuleerivad. Nii toiduaine- kui ka kosmeetikatööstuses on väga levinud nipp luua toote jaoks selline pakend, mis loob tarbijale eksliku illusiooni- justkui mahutaks pakend kordi rohkem toodet kui seal tegelikult on. Näiteks kreemide puhul toodetakse pakend kahe seinaga- kahe seina vahel aga laiutab tühjus ja sellega tekitataksegi illusioon, et kogu pakend sisaldab kreemi- kuigi tegelikult on pool sellest plastik või siis lihtsalt kahe seina vahel olev õhk.
Väga palju mängitakse ka pakendi kujuga. Näiteks venitatakse pakend lapikuks. Sellises pakendis on toodet näilselt rohkem kui tavalises ümaras või ovaalses pakendis. Tihti pannakse tootele peale hiiglaslik kork, mis teeb pakendi suuremaks.
Siinkohal toon ühe hea näite kahest pakendist, mis mõlemad mahutavad sama palju toodet, aga ometi tundub üks neist peaaegu kaks korda suurem.
Kõige kindlam viis teada saada kui palju toodet pakendis tegelikult on- vaata pakendi peal olevat märgistust. Olenevalt tootest on see märgitud kas milliliitrites või grammides. Selline märge peab olema igal kosmeetikatootel.